Welkom bij het recreatiebedrijf van de toekomst

Welkom bij het recreatiebedrijf van de toekomst

Hoe kunnen we een digitale receptie waarmee gasten alles kunnen bestellen, openen of aan en uit kunnen zetten? Geen lange receptiedagen meer maar digitaal maatwerk voor de gast en geoptimaliseerde operationele processen: welkom bij het recreatiebedrijf van de toekomst.

 

 

WAT IS ER NIEUW?

Er zijn nu al individuele methodes om bepaalde receptietaken te kunnen ‘automatiseren’ bestaand. Denk aan een postvak aan de muur of een locker bij een zwembad. Maar wij denken dat het beter kan en efficiënter als we het zien vanuit de “klantreis”. De gedachte hierachter is dat veel technieken in potentie aanwezig zijn, maar niet volledig benut of gekoppeld worden.

 

HOE WERKT EEN RECEPTIELOZE AANKOMST?

Een receptieloze aankomst kan op onderstaande manieren worden georganiseerd. Hieronder zijn de stappen die (al of niet online of op locatie) uitgevoerd worden in het kader van de “klantreis”:

 

  1. Reserveer:
    1. De boeking kan thuis online worden gemaakt.
    2. De koppeling met het reserveringssysteem zorgt ervoor dat de gasten automatisch worden aangemeld, met naam, periode, e-mail, mobiel en kenteken(s) in het systeem op locatie.
  2. Navigeer:
    1. De gast ontvangt per email de bevestiging van de boeking met een QR-code en een navigatielink inclusief een plattegrond van de locatie.
    2. Voor de verwachte aankomst stuurt het systeem een ‘welkom’ e-mail of SMS met de vraag  ‘Navigeer naar <Uw locatie>?’.
    3. Bij ‘navigeer’ start Google navigatie op de telefoon naar de GPS positie van de ingang of de gereserveerde accommodatie.
  3. Arriveer:
    1. Buiten de slagboom is er een ontvangstruimte met een in-checkzuil voor de aanrijders.
    2. In de ontvangstruimte staat een locker die met QR code van de boeking kan worden geopend.
    3. Bij de slagboom wordt het kenteken en/of QR-code gelezen en ontvangt de gast een persoonlijk welkom op de ticketlezer display in de juiste taal.
    4. De gast kan met de QR code van de boeking ook toegang tot benodigde deuren krijgen van gebouwen en/of faciliteiten.
    5. Bij aankomst wordt de aankomstlijst bijgewerkt met aankomsttijd en kan de gastvrouw/heer/security direct bericht ontvangen dat de gast gearriveerd is.
    6. Als de sloten van een vakantiehuisje voorzien zijn van een ticketlezer, dan kan met QR van de boeking ook deze deur worden geopend. Een slot met een pincode kan ook een oplossing zijn.
    7. Met de QR-code kan er ook een vrije laadpaal gestart worden.
    8. Bij vertrek wordt de gast automatisch uitgecheckt. Eventuele sleutels of passen kunnen bij de locker worden ingeleverd/uitgecheckt.
    9. Alle gasten worden in de applicatie geregistreerd; uitgebreide rapportage is beschikbaar. Via de Park-App kan er contact met de gast gehouden worden.

 

Voorbeeld startscherm in-checkzuil

 

HET RESULTAAT:

De digitale receptie kan het incheckmoment aantrekkelijker maken, versnellen, of zelfs helemaal wegnemen. Door over te gaan op een digitale receptie ontstaat er ook weer ruimte voor andere functies die de gastvrijheid bevorderen en rendement verbeteren.

 

Op korte termijn ontstaat er vooral meer rust, geen tijd meer besteden aan ‘bijzaken’. Ontvang positieve reacties van de gasten vanwege het comfort, de snelle doorstroming en de veiligheid. Direct minder personeelskosten en meer omzet.

 

HOE KAN IK STARTEN MET EEN DIGITALE RECEPTIE? 

Het is nu de rustige periode in de recreatiebranche, er is tijd om op alles op orde te hebben voor het nieuwe seizoen begint. Steeds meer recreatiebedrijven gaan over tot de aanschaf van kentekenherkenning. Niet alleen omdat gasten steeds meer verwend raken, en niet meer accepteren dat er veel ‘gedoe’ bij de slagboom is… Nee, kentekenherkenning is de eerste stap richting een digitale receptie.

 

Meer weten over een passende parkeeroplossing voor uw camping of recreatiepark?

 Neem contact op met Lilian Veldman:

+31 599 648 265 of https://parkingware.nl/contact/

Klik hier voor een online offerteaanvraag