Traditioneel versus flexibel parkeerbeheer bij kantoren & multi-tenant gebouwen

Traditioneel versus flexibel parkeerbeheer bij kantoren & multi-tenant gebouwen

Je bent aangekomen op je werklocatie maar er is geen parkeerplek voor jou! Toch zijn er nog genoeg lege parkeerplekken. Dat is vaak het gevolg van traditioneel vastgoedbeheer.

 

In het traditionele vastgoedbeheer huurt elke huurder een evenredig deel van de parkeerplaats bij een multi-tenant gebouw. Vanwege deze afspraken zijn er wel lege parkeerplekken maar zijn deze niet beschikbaar voor iedere huurder. Extra parkeerplaatsen huren is niet mogelijk wanneer wanneer je ze als bedrijf nodig hebt.

 

Flexibel vastgoedbeheer begint met het opnieuw vastleggen van het contractueel afgesproken minimum aantal voertuigen per huurder per tijdslot? Gevolgd door het vaststellen van de parkeerkosten? Door per huurder een ‘overflow’ mogelijkheid te activeren kunnen er meer vrije parkeerplaatsen efficient benut worden.

 

Eventueel kan de parkeerlocatie worden aangesloten een meldkamer voor online parkeerbeheer voor verhuur parkeerplaatsen buiten kantooruren.

 

Resultaat: hogere bezetting en meer inkomsten

 

 

HOE WERKT VOOR DE BEHEERDER?

De beheerder van een multi-tenant gebouwen laten de huurders zelf de auto’s via een online portal invoeren en beheren. Zodra het maximum, contractueel afgesproken, aantal voertuigen de slagboom is gepasseerd, zal de slagboom niet openen. Indien er voor de huurder “Overflow” is toegestaan en er is nog een vrije parkeerplek is dan betaalt de huurder een bedrag per voertuig dat die dag de slagboom passeert. Indien “Overflow” niet is toegestaan en er is nog een vrije parkeerplek dan kan de bezoeker op de bezoekersknop drukken voor toegang en betalen per minuut of gebruik maken van een uitrijkaart.

 

HOE WERKT HET PARKEERSYSTEEM VOOR ONBEKENDE BEZOEKERS?
Onbekende bezoekers drukken op de knop ‘bezoekers’ om de slagboom te openen en toegang te krijgen tot het parkeerterrein en betaald het parkeertarief. Afrekenen van het parkeertarief gebeurt online, de bezoeker gaat naar de website en voert daar zijn kenteken in, waarna de betalingsprocedure start. De kentekenlezer bij de uitgang leest het kenteken en controleert of er betaald is, vervolgens opent de slagboom. Indien de onbekende bezoeker één van de huurders heeft bezocht, dan kan de huurder ook een uitrijkaart verstrekken. Het aantal uitgegeven uitrijkaarten per periode worden door de huurder met de vastgoedbeheerder verrekend.

 

WAT ALS DE SLAGBOOM NIET OPENT?
Bij de in- en uitgang kan het telefoonnummer van de beheerder getoond worden (touchscreen) dat gebeld kan worden. De beheerder heeft toegang tot het beheerdersportaal en web app en kan op afstand de slagboom open of dicht sturen.

 

De wensen en de mogelijkheden van de huidige techniek gaan steeds verder. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om flexibele huur van kantoorruimte integreren van het parkeerproces. Wie dit gastvrij, efficiënt en duurzaam doet is klaar om te groeien in de toekomst!

 

Meer weten over een passende parkeeroplossing voor uw parkeeraccomodatie?

 Neem contact op met Gerard Spin:

+31 599 648 265 of https://parkingware.nl/contact/

Klik hier voor een online offerteaanvraag