Reserveer, Navigeer, Parkeer…en Communiceer

Reserveer, Navigeer, Parkeer…en Communiceer

De parkeeraccomodatie van de (nabije) toekomst

Kentekenherkenning en e-ticketing openen een geheel nieuw scala aan mogelijkheden voor beheerders van parkeeraccomodaties. Niet alleen voor hun eigen administratieve bedrijfsvoering. Maar vooral ook om extra service en toegevoegde waarde te leveren aan hun klanten. Beheerders die deze mogelijkheden benutten, kunnen daardoor een concurrentievoordeel behalen en het rendement van hun parkeergelegenheden vergroten. Hier een aantal ideeën die wij met onze huidige techniek al realiseren.

Laat uw klanten een parkeerplaats reserveren

Een klant die via uw website een parkeerplaats reserveert, is een waardevolle klant voor u. Deze klant geeft namelijk voor het reserveren zijn gegevens aan u af: n.a.w.-gegevens,kenteken, betaalgegevens (creditcard). Dat geeft zo’n klant een totaal andere status in uw marketing dan een incidentele anonieme klant die uw parkeergarage bezoekt. Eenmaal geregistreerd, kunt u deze klant bepaalde voordelen bieden. Variërend van een speciaal tarief voor bepaalde tijden, in- en uitrijden zonder ticket maar op kenteken, automatisch afrekenen en betalen per minuut.

Met een geregistreerde klant kunt u een vaste klantrelatie opbouwen. U kunt ze speciale aanbiedingen of nieuws sturen. U kunt ze speciale klanten-daltarieven aanbieden en zo in de stillere periodes uw bezettingsgraad verhogen. Bedrijven die online reservering aanbieden, verhogen hun bezettingsgraad met 10 tot 50%.

Klantenbinding

Wanneer u klanten laat reserveren op het nummer van een parkeerplaats, kunt u daarvoor een deel van uw parkeeraccommodatie gebruiken, die met een speciale slagboom met kentekenherkenning is afgesloten. Desgewenst kunt u elke gereserveerde parkeerplaats laten uitrusten met een herkenningscamera en een display, zodat de bezoeker automatisch een welkomstboodschap te zien krijgt als hij zijn gereserveerde plek op rijdt. “Welkom mijnheer De Boer”. Of een waarschuwingsboodschap als hij een verkeerde plek heeft gekozen. “Mijnheer De Boer, u hebt een andere parkeerplaats gereserveerd. Parkeert u s.v.p. in plaats nr. 32”.