Parkeeradvies voor een luxe bungalowpark

Parkeeradvies voor een luxe bungalowpark

De centrale vraag:

Hoe kunnen gasten een gastvrije ontvangst en eenvoudige instructie krijgen om de auto te parkeren op de parkeerplaats die gekoppeld is aan de zone van de villa?

 

Situatieomschrijving

Het park loopt goed en heeft zeer goede recensies. Er zijn naar verhouding veel elektrische of hybride voertuigen (EV’s). De opzet is om een autoluw park te realiseren, maar het is niet de bedoeling dat de auto’s te ver van de villa’s geparkeerd moeten worden. Er is geen fysieke receptie. Alle diensten zijn online.

Er is een deel van het park waar de auto’s wel mogen parkeren bij de villa, dit kan men bij de reservering aanvragen.

Belangrijk is: duidelijke routering, goede verlichting,  voldoende parkeerplaatsen met intelligente laadpalen.

Bij de reservering ontvangt de bezoeker op dit moment alleen een plattegrond.

 

De volgende bezoekersgroepen kunnen worden gedefinieerd:

  1. Gasten;
  2. Bezoekers van Gasten;
  3. Medewerkers;
  4. Hulpdiensten.

 

Advies Parkingware

Voorstel procedure reserveer-parkeren voor gasten

  1. Reserveer: De koppeling met het reserveringssysteem zorgt dat de gasten automatisch worden aangemeld, met naam, periode, e-mail, mobiel en kenteken(s), in het parkeersysteem.
  2. Navigeer: Een ingestelde tijd voor aankomst stuurt het systeem een ‘welkom’ e-mail of SMS met de vraag  ‘Navigeer naar Bungalowpark?’. Bij ‘navigeer’ start Google navigatie op de telefoon naar de GPS positie van de gereserveerde villa.
  3. Arriveer: Bij de toegangspoort wordt het kenteken gelezen en ontvangt de gast een persoonlijk welkom op de display. De reservering wordt in het parkeersysteem als de “op locatie” lijst gezet met datum en tijd. Indien gewenst kan er een email of sms melding naar een medewerker op locatie worden gestuurd of via de koppeling terug naar de aankomstlijst van het reserveringssysteem.
    1. Alternatief is dat er geen slagboom komt, maar dat de kentekens van rijdende voertuigen worden gescand. Een display kan dan alsnog het welkom tonen. Nadeel is dat onbekenden dan wel toegang hebben, er meer auto’s van gasten het terrein op kunnen dan gewenst.
  4. Parkeer: Een ingestelde tijd na binnenkomst (nader te bepalen) stuurt het systeem een parkeer e-mail of SMS met de vraag  ‘navigeer naar uw parkeerplaats?’. Bij ‘navigeer’ start Google navigatie op de telefoon naar de GPS positie van de parkeerplaats die gekoppeld is aan de zone van de gereserveerde villa.
  5. Verlichting: Op de inrit van de parkeerplaats zou met een sensor de led verlichting uit de dimstand kunnen schakelen. Hierdoor wordt de parkeerplaats en voetgangersstrook goed verlicht.
  6. Opladen: In plaats van pasjes te gebruiken om laden te starten, kan er ook een oplaadautomaat geïnstalleerd worden waarmee een vrije laadpaal gestart kan worden en de energie betaald kan worden. Bij een volle accu krijgt de gast een melding via e-mail, SMS of App.

 

Bezoek van de gasten kunnen door de gast zelf handmatig aangemeld worden. Indien er een vrije bezoekersparkeerplek is, kan er aangegeven worden voor welk tijdslot. Indien er geen plek op het terrein is, is er een overloop naar de parkeerplaats net buiten het bunaglowpark.

Uitgangspunt is dat medewerkers bij topdrukte niet onnodig een vrije parkeerplaats voor gasten bezet houden.

Voor hulpdiensten is er een calamiteitenprocedure. Afhankelijk van de procedure kan een medewerker de hulpdienst opwachten of de hulpdienst kan zelf via een zogenaamde “SOS toegang” in de slagboom altijd automatisch toegang krijgen. Alle hulpdienst kentekens opvragen en importeren is ook mogelijk.

 

Gerard Spin
No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.