Is de onbemande digitale receptie niet gastvrij en onpersoonlijk?

Is de onbemande digitale receptie niet gastvrij en onpersoonlijk?

De bemande receptie wordt vaak geassocieerd met gastvrijheid. Het is de receptionist die bezoekers persoonlijk en vriendelijk begroet. Is een onbemande receptie dan niet gastvrij en onpersoonlijk? In de huidige Coronavirus (COVID-19) crisis biedt het duidelijk voordelen maar los daarvan gaan we de oude en nieuwe situatie eens goed met elkaar vergelijken.

De traditionele receptie

Een bekende situatie is dat bedrijven een afgesloten parkeerterrein hebben, men wil immers geen ongenode gasten op het terrein. Dit leidt wel tot extra belasting van diverse mensen binnen een bedrijf: de receptie moet regelmatig mensen via de intercom te woord staan en de slagboom handmatig openen. De receptioniste weet niet wie op dat moment bij de toegang tot het parkeerterrein staat en of deze persoon wel toegelaten zou mogen worden. Afgezien van extra werkdruk leidt dit ook tot minder beveiliging.

Voor de klant die bij de toegang staat is de eerste ervaring met het bedrijf niet gastvrij, toegang wordt in eerste instantie geweigerd, de slagboom is immers gesloten, men weet niet wie hij of zij is en of hij of zij verwacht wordt en met wie de afspraak is gemaakt. Kortom, hij of zij wordt niet welkom geheten.      

De onbemand receptie met een geautomatiseerde ontvangst

Bezoekers kunnen online zelf hun kenteken doorgeven bij het maken van een afspraak of de medewerker voert deze in. De bezoeker ontvangt direct, of vlak voor vertrek, een e-ticket en navigatielink per email.

Een gastvrije ontvangst begint met kentekenherkenning of een e-ticket, waarmee de slagboom automatisch opent. Gevolgd door een persoonlijke welkomstboodschap op een duidelijk afleesbare display met uw logo. Inclusief verwijzing naar een gereserveerd parkeervak, naar wens met laadpunt voor een elektrische auto. De medewerker heeft inmiddels een notificatie op de smartphone ontvangen dat zijn bezoek is gearriveerd.

Bij de onbemande receptie staat de online aankomstlijst. De bezoeker heeft een persoonlijke ontvangstboodschap op zijn/haar smartphone. Als u de verwachtingen van uw klant al direct kunt overtreffen, staat u al een flinke stap voor in de samenwerking.

www.meistershof.nl

Bedrijven kiezen voor een parkeeroplossing met onbemande receptioniste:

  • Kostenbesparing;
  • Snel en comfortabel aanmelden;
  • Geen sluitingsuren receptie;
  • Automatische aanmeldprocedure voor onbekende bezoekers, waarna de medewerker een notificatie ontvangt op zijn smartphone;
  • De kwaliteit van ontvangst is voor elke bezoeker even professioneel in negen talen;
  • Direct nadat de bezoeker aankomt krijgt de medewerker een notificatie op zijn smartphone;
  • De medewerker beschikt met de notificatie over correcte bezoekersinfo zodat er geen gênante vergissingen mogelijk zijn.
  • Discretie gegarandeerd. De reden van de afspraak blijft tussen medewerker en bezoeker.
Gerard Spin
No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.

Fijn dat je er bent! Om onze site te gebruiken vragen we je akkoord te gaan met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten