Hoe kan ik betaaldparkeren invoeren of verbeteren?
Onderstaande checklist kunt u gebruiken wanneer u betaaldparkeren wilt invoeren of verbeteren. Wij helpen u met het parkeerbeheersysteem voor uw parkeerlocatie en uw organisatie met het invoeren of verbeteren van processen. Beheer op afstand is mogelijk middels de web-app via een meldkamer en/of door uw organisatie zelf.
1. DEFINIEER DE UITGANGSPUNTEN VOOR U START MET BETAALPARKEREN
Voorbeeld:
- De reden voor het invoeren van betaaldparkeren is
- om inkomsten te generenen;
- om de parkeerplaatsen te onderhouden;
- om door prijsbeleid te sturen op waar mensen hun auto neer zetten;
- en omdat het aanleggen van voorzieningen nu eenmaal geld kost;
- parkeerplaatsen nemen ruimte in, wat in steden een kostbaar goed is;
- volgens normale economische wetten kosten schaarse middelen geld.
- Het eerste uur is gratis uitrijden.
- Het betaalparkeren is van 9:00 tot 19:00. Buiten deze uren staat de slagboom open en kan er vrij in- en uitgereden worden.
- Het dagtarief is €6 op de betaalautomaat en €4 bij vooraf reserveren online Hierdoor wordt online betalen gestimuleerd en worden grote wachtrijen voor de betaalautomaat voorkomen. Het is mogelijk om een dagkaart te kopen voor het uitrijden op de parkeerlocatie. Zelfs tot 1 minuut voor vertrek.
- Wanneer de parkeerterrein vol is, zal het overloopterrein worden gebruikt. De dagkaart is ook geldig op het overloopterrein.
2. WELK PARKEERSYSTEEM?
Een vast bedrag vooraf maakt het parkeersysteem minder complex en dus goedkoper dan het betalen voor de werkelijke parkeertijd achteraf. Online betalen is efficienter en goedkoper dan een betaalautomaat op locatie. De poort openen met behulp van QR tickets is betrouwbaar. De poort openen met behulp van kentekenherkenning is comfortabel. De combinatie van QR tickets en kentekenherkenning is ideaal.
Welke informatie heeft u nodig voor de keuze van een parkeersysteem?
- Parkeertarief een vast bedrag of betalen voor de werkelijke geparkeerde tijd?
- Betaling van parkeergeld vooraf (vaste bedrag middels reservering) en/of achteraf (betalen per minuut, werkelijke parkeertijd)?
- Parkeertarief online betalen of ook op locatie (offline)?
- Is telling nodig (wanneer de P-plaats vol is)?
- Is doorstroomsnelheid, veiligheid of uitstraling van belang?
- Is er extra communicatie of reclame-uiting nodig middels een extra groot display?
Voorbeeld animatie werking parkeersysteem: https://www.youtube.com/watch?v=FfzkyQqrhKw
3. PARKEERBEHEER ZELF DOEN OF UITBESTEDEN?
Wij helpen u met het parkeerbeheersysteem voor uw parkeerlocatie maar ook bij het trainen van uw organisatie en het verbeteren van processen. Wij kunnen ook beheer op afstand verzorgen, waarmee u als eigenaar volledig wordt ontzorgd.
4. COMMUNICATIE & MARKETING PARKEERLOCATIE?
Betreft het een aanrijlocatie of moet zorgen dat parkeerders u weten te vinden? De aanrijlocatie heeft met name communicatie op locatie nodig in de vorm van informatieborden. Voor de “onbekende locatie” is de marketing noodzakelijk. Maak gebruik van nieuwe verkoopkanalen lokaal en online en in samenwerking met partners. Maak het uw bezoekers gemakkelijk om vooraf, thuis of onderweg de gewenste service te reserveren.
Kortom:
- Reserveringen en verkoop van diverse parkeerproducten en -diensten via moderne verkoopkanalen online, mobiel en lokaal
- Gerichte klantenbinding door middel van loyaliteitsoplossingen
- Het genereren van waardevolle bezoekersgegevens voor gepersonaliseerde marketing- en verkoopcampagnes
- Mogelijkheden voor samenwerking met andere bedrijven voor en een sterker gecombineerd imago
Meer weten over een passende parkeeroplossing voor uw parkeeraccomodatie?
Neem contact op met Gerard Spin:
+31 599 648 265 of https://parkingware.nl/contact/