Hoe belangrijk is gastvrij parkeren voor uw klanten?

Hoe belangrijk is gastvrij parkeren voor uw klanten?

Probleemsituatie
Veel bedrijven sluiten hun parkeerterrein af. De slagboom houdt ongenode bezoekers buiten. Maar betekent ook extra werk en frustratie. De receptioniste krijgt een intercom-oproep terwijl ze net iemand aan de balie helpt. En moet zien te achterhalen wie er zich meldt. Vaak een hele uitdaging vanwege de twijfelachtige geluidskwaliteit van intercoms. En komt de genoemde naam wel overeen met de werkelijke identiteit? Extra werkdruk en minder veiligheid.

Voor de bezoeker betekent het vaak gedoe: wachten bij de slagboom, raam omlaag, bel van de intercom onbereikbaar, moeizaam gesprek door achtergrondlawaai. En dan nog een vrije parkeerplaats of laadpaal vinden. Uitdagend voor de receptioniste, vervelend voor de klant en een dagelijkse frustratie voor personeel. Bepaald geen gastvrije ontvangst. Kan dat niet beter?

De ideale situatie
Een plezierige parkeerervaring resulteert in een goede eerste indruk. Hoewel organisaties veel middelen investeren in een optimale presentatie, wordt het parkeerterrein vaak vergeten. Terwijl dat in veel gevallen de eerste indruk is. Een gastvrije ontvangst begint met kentekenherkenning of een QR-code, waarmee de slagboom automatisch opent. Gevolgd door een persoonlijke welkomstboodschap op een duidelijk afleesbare display met uw logo.

Inclusief verwijzing naar een gereserveerd parkeervak, naar wens met laadpunt voor een elektrische auto.

Bezoekers kunnen online zelf hun kenteken doorgeven, of de secretaresse voert deze meteen in bij het maken van een afspraak. De kentekens van personeelsleden worden standaard geregistreerd. Nooit meer wachten bij de slagboom, de zekerheid van parkeren en laden en een veilige administratie van alle bezoekers. Gastvrijheid en veiligheid gaan prima samen.

Meer weten? Bel 0599-648265 of email naar info@parkingware.com