Het nieuwe multi-tenant parkeer- en toegangscontroleproces

Het nieuwe multi-tenant parkeer- en toegangscontroleproces

Het is niet nieuwe meer. Je komt aanrijden op de parkeerplaats, het kenteken wordt herkend en de slagboom gaat automatisch open! Echter gaat het tegenwoordig niet alleen om het verlenen van toegang. We willen meer.

Het proces moet gastvrij, efficiënt en duurzaam zijn maar tevens in balans zijn met de veiligheid.

Het beheer begint met het vastleggen wanneer een parkeerder (vaste gebruiker, bezoeker of gast) komt, weer vertrekt en wie de parkeerkosten gaat betalen. De beheerders van een multi-tenant gebouwen moeten weten bij welke bedrijven de auto’s horen om het beheer gastvrij en veilig uit te voeren. Vervolgens is het toelaten van medewerkers, bezoekers, chauffeurs, leveranciers en pakketdiensten eenvoudig op kenteken of QR-ticket.

Daarnaast is niet alleen controle op het openen van een slagboom of toegangsdeur van belang maar ook op toegewezen/gekochte en gebruikte parkeerrechten per huurder/bedrijf. Gasten ontvangen een QR-ticket per email maar het kan ook wenselijk zijn dat bepaalde bezoekers vooraf online kunnen reserveren en betalen.

Het nieuwe toegangsproces kent de volgende aandachtspunten:

·        beheer huurders

·        beheer medewerkers

·        vooraanmelding gasten

·        lokale aanmelding bezoekers

·        koppelingen met operationele systemen

·        online reserveren en betalen

·        aankomstlijst voor de receptie

De wensen en de mogelijkheden van de huidige techniek gaan steeds verder. Daarom is het goed om na te denken over het integreren van het toegangsproces in uw bedrijfsproces. Wie dit gastvrij, efficiënt en duurzaam doet is klaar om te groeien in de toekomst!