Happy Parking Solutions

Parkingware > Happy Parking Solutions

Probleemsituatie

Probleemsituatie

Veel bedrijven sluiten hun parkeerterrein af. De slagboom houdt ongenode bezoekers buiten. Maar betekent ook extra werk en frustratie. De receptioniste krijgt een intercom-oproep terwijl ze net iemand aan de balie helpt. En moet zien te achterhalen wie er zich meldt. Vaak een hele uitdaging vanwege de twijfelachtige geluidskwaliteit van intercoms. En komt de genoemde naam wel overeen met de werkelijke identiteit? Extra werkdruk en minder veiligheid.

Voor de bezoeker betekent het vaak gedoe: wachten bij de slagboom, raam omlaag, bel van de intercom onbereikbaar, moeizaam gesprek door achtergrondlawaai. En dan nog een vrije parkeerplaats of laadpaal vinden. Uitdagend voor de receptioniste, vervelend voor de klant en een dagelijkse frustratie voor personeel. Bepaald geen gastvrije ontvangst. Kan dat niet beter?

De ideale situatie

final

Een plezierige parkeerervaring resulteert in een goede eerste indruk. Hoewel organisaties veel middelen investeren in een optimale presentatie, wordt het parkeerterrein vaak vergeten. Terwijl dat in veel gevallen de eerste indruk is. Een gastvrije ontvangst begint met kentekenherkenning of een QR-code, waarmee de slagboom automatisch opent. Gevolgd door een persoonlijke welkomstboodschap op een duidelijk afleesbare display met uw logo.
Inclusief verwijzing naar een gereserveerd parkeervak, naar wens met laadpunt voor een elektrische auto.

Bezoekers kunnen online zelf hun kenteken doorgeven, of de secretaresse voert deze meteen in bij het maken van een afspraak. De kentekens van personeelsleden worden standaard geregistreerd. Nooit meer wachten bij de slagboom, de zekerheid van parkeren en laden en een veilige administratie van alle bezoekers. Gastvrijheid en veiligheid gaan prima samen

Maarten (38) klant: De zekerheid van parkeren en laden

Maarten

Maarten is een gewaardeerde vaste klant. Hij bezoekt zijn accountant al jaren voor financieel advies. En om even ontspannen bij te praten. Hij waardeert de servicegerichte houding. En die begint al bij de ontvangst. Hoe druk het ook is in de stad, Maarten is zeker van een parkeerplaats met laadpunt voor zijn Opel Ampera-e. Hij verliest geen tijd bij de slagboom. Want door kentekenherkenning kan hij zonder intercom direct doorrijden. Op het display leest hij zijn persoonlijke welkomstboodschap en een verwijzing naar parkeerplaats zeven. Een extra breed vak direct naast de ingang. De receptioniste ziet op de online aankomstlijst dat Maarten gearriveerd is, ze bereidt alvast zijn geliefde espresso en seint de accountant in. Zo start een financieel gesprek wel heel ontspannen.

Linda (31) receptioniste: Alles voor een glimlach

Linda

Linda werkt sinds vier jaar als receptioniste bij een accountantskantoor. Ze geniet ervan om klanten blij te maken. Met een professionele glimlach en snelle service. Dat is soms een hele kunst. Een klant belt, er staan al twee in de wacht, een collega met een vraag wacht bij de balie en een bezoeker wil toegang tot het parkeerterrein. Gelukkig gaat dat laatste geheel automatisch. Want bij het inboeken van een afspraak, reserveert ze meteen een parkeerplaats. De camera bij de slagboom verleent de klant op basis van kentekenherkenning automatisch toegang. Op haar scherm ziet ze de naam van de bezoeker en meldt deze aan bij de klantadviseur. Blije klant, tevreden collega. Net dat kleine beetje extra service, die glimlach, daar doet ze het voor.

Herman (56) ondernemer: Optimale service voor klant én personeel

Herman

Herman is trots op zijn zaak. Het is al weer achttien jaar geleden dat hij zijn accountantskantoor in de binnenstad opende. Nu heeft hij zesentwintig man in dienst en een indrukwekkend klantenbestand. Natuurlijk kent het ondernemerschap zo zijn uitdagingen. Je werkt continu aan klanttevredenheid én personeelsbehoud. Op één vlak onderscheidt hij zich duidelijk van andere kantoren. Bij Herman parkeer je zorgeloos. De slagboom herkent kentekens. Personeel en klanten met een afspraak kunnen direct doorrijden. Het display met persoonlijke welkomstboodschap en doorverwijzing naar een vrij parkeervak scoort goed. Voor elektrische auto’s en eBikes zijn laadpunten te reserveren. Omdat hij altijd precies weet wie er parkeert is ook de security-officer blij. En de receptioniste ook: geen gedoe meer met de intercom. Geluk zit in de kleine dingen beseft Herman.

Eileen (34) accountant: Snel en comfortabel parkeren

Eileen

In december is het al weer 5 jaar geleden. Ze herinnert zich haar eerste werkdag nog als de dag van gisteren. Ze wilde graag bij dit accountantskantoor werken. Vanwege de goede naam, indrukwekkende klantenlijst en prettige werksfeer. En de kleine dingen: dagelijks vers fruit, vegetarische lunch én de uitstekende bereikbaarheid. Want eenmaal in de stad kan ze zonder wachtrij direct doorrijden bij de slagboom. Die herkent haar kenteken en opent automatisch. Het grote display toont naast de spreuk van de dag in welk vak ze kan parkeren. Nu ze elektrisch rijdt is zelfs een laadpunt voor haar gereserveerd. Ook haar collega’s op de eBike zijn enthousiast. Voor hen zijn laadpunten direct naast de voordeur geregeld. Snel en comfortabel. Daar houdt Eileen wel van.

Dewi (39) vastgoedbeheerder: Uitstekende voorzieningen, hoger rendement

Dewi

Wat is het snel gegaan. Nog maar 9 jaar geleden begon het met één pand in de binnenstad. En inmiddels beheert ze een indrukwekkende vastgoedportefeuille. Het betekent hard werken op wisselende tijden. En voortdurend anticiperen op marktontwikkelingen. Dewi opereert vanuit de overtuiging dat tevreden huurders beter renderen. Daarom biedt ze haar klanten nét een beetje meer. Neem nou die slimme parkeervoorziening bij haar nieuwe bedrijfsverzamelgebouw. Met kentekenherkenning én parkeervakreservering. Parkeerplaats en laadpunt gegarandeerd. En geen wachtrijen meer bij de intercom. Door het reserveringssysteem weet de receptioniste precies wie er voor de slagboom staat. Handig tegen wildparkeerders. Tevreden huurders door een bescheiden investering die zich gemakkelijk terugverdient. Zo ziet Dewi het graag.

Walter (49) hotelier: Betere bezetting door extra service

Walter

Walter geniet met volle teugen van zijn roeping als hotelier. Oké, het is soms wat hectisch en je maakt lange dagen. Maar de dankbaarheid die hij ervaart van zijn gasten, daar leeft hij voor. En sinds hij een slimme parkeer- en laadoplossing heeft piekt de klanttevredenheid. Wat is het fijn om parkeren en laden te kunnen garanderen. En nog goed voor de marge ook. Want steeds meer mensen boeken via de eigen hotelwebsite. Omdat ze daar parkeren en laden zelf regelen. Ook de automatische slagboom die werkt met kentekenherkenning scoort goed. Zonder intercom-oproep direct doorrijden. Leuk voor de klanten en fijn voor de receptioniste. Die extra service vertaalt zich in een hogere bezettingsgraad. Mooi voor Walter én zijn portemonnee.

Jan (54) installateur: Hoe makkelijk kan innovatie zijn

Jan

Jan heeft als installateur al veel parkeeroplossingen gezien. Zowel zeer professionele als goedbedoeld knutselwerk. Creativiteit is prima, maar het moet wel werken. En naadloos integreren. Niet dat hij tegen innovatie is. Sterker nog, Jan vindt moderne technologie fascinerend. Neem nou die parkeerinstallatie vorige week. Bij de slagboom heeft hij een camera en display gemonteerd. Fluitje van een cent. Kentekenherkenning, persoonlijke welkomstboodschap en doorverwijzing naar een gereserveerde parkeerplaats. Met de mogelijkheid om een laadpunt te reserveren. Kijk, daar wordt hij warm van. Dit najaar breidt hij de installatie uit met een oplossing om de stroomvoorziening voor snel- en langzaamladen te optimaliseren. Dát maakt zijn vak zo leuk, het kan altijd nét even beter.

Parkingware introduceert
HAPPY PARKING SOLUTIONS
Een parkeeroplossing waar iedereen blij van wordt

final

U ontvangt bezoekers en personeel op een gastvrije én efficiënte wijze. U optimaliseert uw laadpaal- capaciteit voor elektrische voertuigen. Overtollige parkeerplaatsen met of zonder laadpaal verhuurt u aan derden. Hiermee wordt parkeren bij bedrijven een positieve ervaring, zowel voor bezoekers, personeel én de eigenaar.

WhatsApp WhatsApp Parkingware