13 veel voorkomende parkeergarage ontwerpfouten
Vaak is “de slagboom” niet alleen de spreekwoordelijke sluitpost op de begroting maar wordt de parkeerspecialist pas bij de afsluiting van een project ingeschakeld. Dat is niet alleen gemiste kansen maar kan ook tot gevaarlijk situatie leiden. Het kost achteraf vaak veel geld om ontwerp- en/of denkfouten te herstellen.
13 veel voorkomende fouten zijn:
- onjuiste plaatsing parkeerapparatuur;
- verkeerde toepassing parkeerapparatuur voor het type locatie;
- het onderschatting verwerkingscapaciteit tijdens pieken;
- geen goede bewegwijzering;
- te krappe parkeervakken;
- verkeerde inrijhoek ‘haakse’ vakken voor type locatie;
- focussen op vorm in het ontwerp ten koste van functie;
- geen of te weinig opstelplaatsen voor wachtende;
- obstakels bij het in- en uitritten en onoverzichtelijke aansluiting op de openbare weg;
- onveilig situaties voor voetgangers;
- vergeten betrokken te informeren of beheerders te trainen;
- parkeren en opladen wordt niet als één worden beschouwd;
- het onderschatting oplaadcapaciteit.
Het is noodzakelijk dat er een parkeerspecialist vanaf het begin betrokken is bij een vastgoed projecten.
Deze fouten kosten vastgoedeigenaren en parkeerexploitanten veel geld en is natuurlijk voor de parkeerder onplezierig of zelfs risicovol. Daarom is het noodzakelijk dat er een parkeerspecialist vanaf het begin betrokken is bij een vastgoed projecten.
Meer weten of een adviesrapport op maat?
Neem contact op met Gerard Spin:
+31 599 648 265