Gastvrij Parkeren – Uw parkeerplaats is de eerste indruk van uw bedrijf.

Gastvrij Parkeren – Uw parkeerplaats is de eerste indruk van uw bedrijf.

Een bekende situatie is dat bedrijven een afgesloten parkeerterrein hebben, men wil immers geen ongenode gasten op het terrein. Dit leidt wel tot extra belasting van diverse mensen binnen een bedrijf: de receptie moet regelmatig mensen via de intercom te woord staan en de slagboom handmatig openen. De receptioniste weet niet wie op dat moment bij de toegang tot het parkeerterrein staat en of deze persoon wel toegelaten zou mogen worden. Afgezien van extra werkdruk leidt dit ook tot minder beveiliging. Voor de klant die bij de toegang staat is de eerste ervaring met het bedrijf niet gastvrij, toegang wordt in eerste instantie geweigerd, de slagboom is immers gesloten, men weet niet wie hij of zij is en of hij of zij verwacht wordt en met wie de afspraak is gemaakt. Kortom, hij of zij wordt niet welkom geheten.

Uiteindelijk is het doel om een tevreden klant te hebben.

Er wordt veel tijd en geld gestoken in relatiesoftware, relatiegeschenken, de presentatie van het bedrijf etc. Er wordt vaak maar weinig aandacht gegeven aan het parkeerterrein, wat toch het visitekaartje van een bedrijf zou moeten zijn. De klant is binnen, bij het bedrijf, na al het werk dat is gestoken om hem zover te krijgen, wordt hij niet direct welkom geheten en niet al op het parkeerterrein gastvrij ontvangen. Parkingware biedt de oplossing. De basisversie is gratis. U kunt zonder kosten direct starten, vraag naar de voorwaarden.

Klantgericht parkeren

Klantgericht en gastvrij ontvangen begint al voor het moment dat de afspraak daadwerkelijk gepland is. Verwelkom uw klant voordat ze arriveren met een QR-ticket en route per email vanuit de Parkingware web portal. De ticketlezer op locatie biedt de juiste balans tussen veiligheid en gastvrijheid.

Toon uw logo en een persoonlijk welkom op de display bij de slagboom en bij de oplaadpunten. Uw receptie heeft toegang tot de online aankomstlijst met bezoekdetails en weet wie, waar, wanneer aankomt en vertrekt. Als u de verwachtingen van uw klant al direct kunt overtreffen, staat u al een flinke stap voor in de samenwerking.

Tweederde van de bezoekers van uw bedrijf heeft al een indruk gevormd voordat ze binnen zijn volgens de laatste Nationale Ontvangst Barometer, een onafhankelijk onderzoek van SPARQ. Denk daarbij niet alleen aan de receptie. Met de toegang, laadpunten en de parkeerplaats kunt u al veel verbeteren. Want de eerste indruk van uw bedrijf is onuitwisbaar.